Mooie judo-successen voor Budovereniging Elst

ELST - Zaterdag 12 november vonden in Hoogeveen de Nederlandse kampioenschappen Judo plaats.

Om hieraan te kunnen deelnemen, moesten er eerst kwalificaties plaatsvinden voor de beste drie van de districtskampioenschappen.

In de ochtend mocht Misha Kurghinyan aantreden. In de 1e ronde ontving Misha een bye en in de 2e ronde moest Misha het gelijk opnemen tegen de uiteindelijke Nederlandse Kampioen. Misha verloor in de verlenging, maar werd zeer verdienstelijk 7e op deze Nederlandse kampioenschappen

In de middag mochten Paighton Knoef (-32 kg) en Mkrtich Kurghinyan (-66 kg) aantreden. Paighton won haar wedstrijden makkelijk, maar moest in de finalepartij de meerdere erkennen en werd daardoor 2e van Nederland. Mkrtich won zijn wedstrijden met mooi gevarieerd judo en kwam daardoor in de finale. Maar verloor de finalepartij en werd ook 2e van Nederland.