BUDOVERENIGING ELST ZEER SUCCESVOL IN GOCH!

Op 12 Oktober namen we deel aan het kickboksgala van MTBG Goch in Duitsland. Onze jeugd vechters Bahir Mahboub en Bibi Heusinkveld waren er klaar voor, de laatste maanden stond alles in het teken van de wedstrijdvoorbereiding van Bibi en Bahir en nu wilden ze gaan knallen!De opkomst was groot, het was een drukbezet gala, een grote zaal met een mooie ring en lekkere muziek.

Bibi was als eerste aan de beurt, ze was een beetje gespannen, net zoals haar ouders maar ook wij als coaches Daan, Shabir en Ron, vonden het ook best weer spannend.  Maar een beetje spanning zet je lichaam ook op scherp. Het was de 2e partij voor Bibi, haar 1e partij had ze een paar weken terug overtuigend gewonnen.
Daar ging de bel voor de eerste ronde, Bibi nam gelijk het initiatief door als eerste in de aanval te gaan, haar tegenstandster moest al snel achteruit. Al in de eerste ronde kreeg Bibi een strafpunt omdat ze haar tegenstandster in het gezicht geraakt zou hebben. Het is bij de jeugd niet toegestaan om te slaan of te trappen naar het hoofd.
Ook de 2e en de 3e ronde was Bibi de betere, haar tegenstander had zichtbaar last van de snoeiharde lowkicks van Bibi. Het was dus ook niet verrassend dat de jury unaniem Bibi als winnaar uitriep.

Video partij Bibi....

-/-

Een paar partijen later was Bahir aan de beurt, hij moest het opnemen tegen een jongen van de organiserende sportschool.
Het publiek liet zich dan ook duidelijk horen voor zijn tegenstander. Bahir liet zich hier niet door intimideren, vanaf het gaan van de bel in de eerste ronde ging Bahir helemaal los en zette hij zijn tegenstander steeds onder druk, na de 1e ronde moest hij heel even op adem komen maar al snel hervatte hij zijn strijdplan.
Hij bleef naar voren vechten, maakte continue mooie combinaties en de aanhang van zijn tegenstander werd steeds stiller. Hij was alle drie de rondes overtuigend beter. En even later klonk er door de speakers: en we hebben een winnaar, die komt uit de blauwe hoek Bahirrrrrrrrr Mahboub.

Het was een mooi dag, twee partijen en twee winnaars beter kon het niet. Met een goed super goed gevoel keerden wij weer huiswaarts, Bibi en Bahir proficiat wij zijn trots op jullie.

Video partij Badir...

-/-

De zelfde avond heeft Danitsia ook nog deelgenomen aan een groot vechtsportgala in Elderveld. Het was de eerste keer voor Danitsia, en het was voor haar nog altijd een droom om een keer in de ring te staan. De ring werd een grote kooi, ongeveer 1000 toeschouwers maar daar stond ze dan! De eerste keer is altijd spannend, en dat kost veel energie, helaas heeft ze de partij op punten verloren maar ze heeft uitstekend haar best gedaan.

En ze heeft er toch maar gestaan en daar is veel moed voor nodig. Danitsia ook voor jou respect hoor!!